Útban a Zeppelin Budapest felé
Éjjel 11 óra 8 perckor tizennégy utassal startolt
Friedrichshafen, márc. 28.
A Graf Zeppelin szombat éjjel, pontosan 11 óra 08 perckor startolt Friedrichshafenből. A felszállás teljesen szélmentes, csendes időben tiszta levegőégben simán folyt le. A léghajót Lehmann kapitány vezeti és gondolájában a személyzeten kívül 14 utast hoz magával. Útiránya München, ahonnan Bécs felé kanyarodik. Friedrichshafenből, ha zavaró momentumok nem kerekednek, másfél óra alatt érkezhet Münchenbe, ahonnan további két óra múlva érhet Bécsbe, vagyis éjjel fél három óra korul. A léghajó utasai között van Dickmann professzor, a müncheni műegyetem tanara, Hlömeister Miksa Schaffhausenből, Hammer német mérnök, Horthy István, Scitovszky János, ifjabb Almássy László. Egyetlen nőutasa Pál Andorné. A többi utas laptudósító.
Bethlen István gróf is résztvesz a körrepülésen
A Dunántúl népe már kora reggel láthatja a léghajó-óriást,- amely terv szerint reggel 8 es 9 óra között érkezik meg Budapestre. Megtörténhetik azonban, hogy az óriás léghajó hamarabb érkezik meg. Rövid pihenő után, mint tudjuk, a Zeppelin Budapestről magyarországi körrepülésre indul. Erre a körrepülésre szombaton Bethlen István gróf miniszterelnök is megváltotta jegyet. Így Bud János, Gömbös Gyula, Scitovszky Béla miniszterekkel együtt ő is résztvesz az érdekes légi sétán. A Zeppelin fogadtatásánál megjelenik a kormányzó családjával, valamint testületileg vesz részt a külföldi diplomáciai kar is. A rendőrség mindent megtett, hogy Csepelen a rendet biztosítsa. Igen sok külföldi érkezett Budapestre a Zeppelin látogatása alkalmából, de a külföldi invázió a közeli napokban fog csak igazan bekövetkezni, amikor megkezdődik az automobil- és motoros-hét nagyszabású versenyprogrammja.
A főkapitány helyszini szemléje a csepeli repülőtéren
Bezegh-Huszágh Miklós főkapitány és Szilaveczky Lajos rendőr-főtanácsos, aki a holnapi rendőri kirendeltség vezetője, ma délelőtt helyszíni szemlét tartottak a csepeli repülőtéren és megtették mindazokat az intézkedéseket, amelyek biztosítják a forgalom teljes rendjét. A rend fenntartása céljából kétezer rendőr fog szolgálatot teljesíteni. A rendőrség felkéri mindazokat, akik autótaxin mennek ki a repülőtérre, hogy a viteldíjat jó előre készítsék elő, mert az autóknak csupán néhány másodpercig szabad várakozniok. A közönség a csepeli repülőtérre autóbuszon vagy villamoson is eljuthat. A közvágóhídi villamos-végállomástól körülbelül húsz perces gyalogsétával is el lehet érni a repülőteret. A Boráros-térről és a Corvin Áruháztól autóbuszok indulnak ki Csepelre. A Királyi Magyar Automobil Klub egy-, két- és ötpengős jegyeket hozott forgalomba. A nézőközönséget a helyszínen hangszórókkal tájékoztatják és a közönség szórakoztatásáról zenekarok gondoskodnak. Ha a léghajó bármely okból nem érné el Budapestet, akkor, a rendezőség a belépőjegy árát a program árának, húsz fillérnek levonásával visszafizeti. De ha a Zeppelin megjelenik a kikötő felett és kikötni mégsem tudna, akkor a szerződés értelmében már nem fizetik vissza a belépőjegyek árát. A Zeppelin vasárnapi fogadtatásánál a vármegyék és városok országos mentőegyesületének kispesti és budafoki mentőállomása tart hat kocsival, harminc orvossal, megfelelő személyzettel szolgálatot. A mentőkészültség reggel hét órától kezdve a repülőtér hangárjában teljesít szolgálatot, tehát az esetleges baleseteket ott kell bejelenteni. A budapesti postaigazgatóság Zeppelin-bélyegeket bocsátott ki, amelyeket vasárnap már csak a 4., 62. es 72. számú, továbbá a csepeli alkalmi postahivatal árusítja.
A „LZ 127** megérkezésének programmja
Szombat este 11 óra 9 perckor indult Friedrichshafenből Magyarország felé a német technika büszkesége, az L Z 127. jelzésű Graf Zeppelin óriás léghajó. A 236 méter hosszú és 30 méter átmérőjű léghajó reggel fél kilenc tájban köt ki a csepeli kereskedelmi es ipari kikötő területén levő Weisz Manfred - gyár repülőterén. A leszállásnál 250 főből álló kikötőlegénység segédkezik, amelynek munkáját Poppe Komei őrnagy, a Magyar Aero Szövetség léggömbös csoportjának vezetője irányítja. Az üdvözlések után a legénység végigvontatja az óriási léghajót a kordon előtt, majd a közönség végignézheti a ki- es berakodást, valamint a léghajó üzemanyag-felvételét. Fél tizenegy órakor a léghajó az utasokkal és postai küldeményekkel hatórás magyarországi körrepülésre indul. A léghajó valószínűleg elrepül Miskolc, Debrecen, Kecskemét és Szeged fölött és Székesfehérváron keresztül a Balaton felé veszi útját. Délután fél öt órakor ismét leszáll a Zeppelin a csepeli repülőtéren, ahonnan fél hét órakor indul vissza Friedrichshafen felé.
A rádió is közvetíti a Zeppelin érkezését.
A Zeppelin leszállásáról a rádió is tájékoztatja előfizetőit. A magyar rádiótársaságnak az volt a szándéka, hogy kiküldi riporterét Friedrichshafenbe és a riporter a léghajó fedélzetéről számolt volna be az út eseményeiről. A Zeppelin-művek vezetősége elvi okokból nem járult hozzá a tervhez. Tehát a Zeppelin látogatása alkalmából a repülőtérről ad a rádió helyszíni riportot. Ismerteti majd a leszállás előkészületeit és időről-időre közli a léghajóról leadott szikratáviratokat. Ugyancsak a rádió fogja közölni, hogy milyen útirányt választott a léghajó az ország feletti körrepülésre.
Budapesti Hírlap 1931, március 29, Vasárnap